Home » D:News » Misterul zborului MH370: căutările avionului Boeing 777 vor fi cele mai scumpe din istorie

Misterul zborului MH370: căutările avionului Boeing 777 vor fi cele mai scumpe din istorie

Publicat: 20.04.2014
Căutările avionului Boeing 777 aparţinând companiei Malaysia Airlines, dispărut misterios la 8 martie, ar urma să fie unele dintre cele mai scumpe din istoria aviaţiei, consideră unii experţi, în condiţiile în care operaţiunile ar putea continua o perioadă îndelungată, relatează AFP.

Zborul MH370, care asigura legătura între Kuala Lumpur şi Beijing şi avea la bord 239 de persoane, şi-a schimbat din motive necunoscute traseul la aproape o oră de la decolare şi, cel mai probabil, s-a prăbuşit la sud de Oceanul Indian, la 2.000 de kilometri în largul coastei de vest australiene.

Australia, care coordonează căutările în această zonă izolată şi cu un trafic maritim redus, a evitat, deocamdată, orice discuţie publică referitoare la costurile operaţiunilor în vederea localizării avionului, dar Malaysia consideră că acestea sunt „enorme”.

„Când se pune problema recuperării epavei unui avion de la o adâncime de 4,5 kilometri, nicio armată nu poate face acest lucru”, a declarat ministrul malaysian al Transporturilor şi Apărării, Hishammuddin Hussein. „Pentru aceasta, se apelează la ajutorul unor firme private, iar costurile sunt enorme”, a adăugat oficialul malaysian.

Ravikumar Madavaram, expert în transporturi aeriene la firma de consultanţă Frost and Sullivan, apreciază costul operaţiunilor de căutare realizate din 8 martie la aproximativ 100 de milioane de dolari (72 de milioane de euro).

Aceste cheltuieli sunt suportate în principal de Malaysia, Australia şi China, ţară din care proveneau 152 dintre pasagerii aflaţi la bord. „Este una dintre cele mai ample operaţiuni de căutare din istoria aviaţiei, iar, din punct de vedere al costurilor, va fi cea mai scumpă”, a declarat expertul.

Doar pentru prima lună de căutări, care au început în Marea Chinei şi în strâmtoarea Malacca, iar apoi s-au mutat spre Marea Andaman, Pentagonul a alocat 7,3 milioane de dolari.

În afară de Malaysia, la operaţiunile lansate în primele săptămâni au participat, de asemenea, echipe din Singapore, Vietnam şi India.

În Oceanul Indian, unde s-au concentrat ulterior operaţiunile de căutare, nave şi avioane ale armatelor din Australia, Marea Britanie, Noua Zeelandă, China, Coreea de Sud şi Japonia au verificat zone întinse, însă fără niciun rezultat.

Factura continuă să crească

Speranţele se îndreaptă în prezent asupra operaţiunilor începute de un submarin echipat cu un sonar, oferit de Marina americană, care coboară până la 4.500 de metri adâncime pentru a analiza fundul oceanului, într-o zonă demarcată.

David Gleave, specialist în siguranţă aeriană la Universitatea din Loughborough, consideră că, dacă avionul ar fi localizat în acest moment, costurile „ar fi de ordinul a sute de milioane de dolari”, dar, cu cât operaţiunea durează mai mult, cu atât factura continuă să crească.

În plus, atunci când epava va fi localizată, vor fi alte costuri, care vor depinde de adâncimea la care s-ar afla avionul şi de aria pe care sunt răspândite fragmentele aparatului.

În acest caz, comparţiile au fost făcute cu operaţiunile în vederea localizării zborului Air France 447, care s-a scufundat în Oceanul Atlantic în iunie 2009. Operaţiunile, care au implicat Franţa, Brazilia şi Statele Unite, timp de doi ani, au costat între 80 şi 100 de milioane de euro, potrivit Biroului francez de anchete şi analize.

Australia refuză să facă referire la eventuale costuri suplimentare. „Este una dintre cele mai dificile operaţiuni de căutare din istorie şi ar putea dura mai mult timp”, a explicat Centrul comun de coordonare a agenţiilor (Jacc), însărcinat cu organizarea operaţiunile de căutare a zborului MH370. „Costurile sunt semnificative şi sunt suportate de partenerii internaţionali, care sprijină operaţiunile cu personal, ehipamente civile şi militare”, a adăugat el.

Deocamdată, fiecare dintre ţările participante la operaţiunile de căutare îşi suportă cheltuielile. „Aceste operaţiuni încep să-i îngrijoreze pe responsabilii bugetelor militare”, susţine Kym Bergmann, redactor-şef la revista Asia-Pacific Defence Reporter. Un eventual anunţ privind diminuarea operaţiunilor de căutare ar fi prost primit de familiile pasagerilor.

„Cred că vor continua o lună sau două, fără să ţină cont de costuri”, consideră expertul Ravikumar Madavaram. „Dar, dacă nu vor găsi nimic, operaţiunile s-ar putea dovedi inutile, iar cetăţenii vor începe să-şi pună întrebări în legătură cu utilitatea căutărilor”, conchide expertul.

Sursa: Mediafax

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Sănătatea mintală precară a fost legată de consumul de conținut negativ online
Sănătatea mintală precară a fost legată de consumul de conținut negativ online
Reacția unui ambasador francez la auzul numirii sale la București: „Catastrofă cu neputință de evitat!”
Reacția unui ambasador francez la auzul numirii sale la București: „Catastrofă cu neputință de evitat!”
Jocul Pokemon Go a colectat în secret date de la utilizatori, dar cu ce scop?
Jocul Pokemon Go a colectat în secret date de la utilizatori, dar cu ce scop?
Inima umană este incredibilă! Un studiu arată că se poate repara singură
Inima umană este incredibilă! Un studiu arată că se poate repara singură
Ceaușescu la vânătoare de mufloni: „A fost un adevărat infern”
Ceaușescu la vânătoare de mufloni: „A fost un adevărat infern”
Lisa Gerrard, vocea libertății din Gladiatorul. „Cânt în limbajul inimii, o limbă pe care o știu de foarte mult timp”
Lisa Gerrard, vocea libertății din Gladiatorul. „Cânt în limbajul inimii, o limbă pe care o știu de foarte mult timp”
Monica Vitti, regina filmului italian
Monica Vitti, regina filmului italian
Mințile noastre ar procesa limbajul la fel ca Inteligența Artificială
Mințile noastre ar procesa limbajul la fel ca Inteligența Artificială
De ce azbestul încă apare în unele produse cosmetice?
De ce azbestul încă apare în unele produse cosmetice?
Ignaz Semmelweis: Pionierul igienei moderne și Salvatorul Mamelor. Cum a schimbat un medic istoria medicinei cu un simplu gest
Ignaz Semmelweis: Pionierul igienei moderne și Salvatorul Mamelor. Cum a schimbat un medic istoria medicinei cu un simplu ...
Oamenii de știință au creat cele mai subțiri spaghete din lume
Oamenii de știință au creat cele mai subțiri spaghete din lume
Uber a lansat opțiunea XXL
Uber a lansat opțiunea XXL
Ionel Brătianu, regele neîncoronat care a condus România din umbră şi s-a iubit cu nora lui Cuza şi cu Regina Maria
Ionel Brătianu, regele neîncoronat care a condus România din umbră şi s-a iubit cu nora lui Cuza şi cu Regina Maria
Cât a plătit un miliardar pentru banana lipită cu bandă adezivă de perete?
Cât a plătit un miliardar pentru banana lipită cu bandă adezivă de perete?
Orașul din România în care va fi construită o fabrică de baterii de 50 de milioane de euro
Orașul din România în care va fi construită o fabrică de baterii de 50 de milioane de euro
Misiunea spațială Hera a primit un asistent AI „prietenos”
Misiunea spațială Hera a primit un asistent AI „prietenos”
Într-o biserică din Elveția, holograma lui Iisus oferă sfaturi credincioșilor
Într-o biserică din Elveția, holograma lui Iisus oferă sfaturi credincioșilor
Rebecca Lee Crumpler, prima femeie de culoare medic. „Cu siguranță, dacă femeile nu pun întrebări medicilor, nu li se vor da răspunsuri”
Rebecca Lee Crumpler, prima femeie de culoare medic. „Cu siguranță, dacă femeile nu pun întrebări medicilor, nu li ...